Beschreibung:

280 S. Originalbroschur.

Bemerkung:

Rainer Enskat, Aufklärung für wen, wozu, über was? -- Gideon Stiening, Selbstermächtigung falscher Freunde? Zu den Formen historiographischer Aufklärungskritik und deren Folgen -- German Melikhov and Aleksey Melikhov, The Enlightenment is Delayed. Can we Discuss "Maturity" outside of Kant's Understanding of Philosophizing? -- Kathrin Bouvot, Rigid Identity Models as an Obstacle on the Way to Enlightenment Today -- Eva Marsal, Philosophieren mit Kindern als Enlightenment-Methode der Kindheitsforschung -- Nicole Decostre, Lipman and the Resistance to the Degradation of Enlightenment -- Evelina Ivanova, Die Fragen als Ausdruck von Erkenntnisinteressen (im Sinne von Habermas) oder wie können wir Philosophie und Lebenswelt der Schüler_innen im Unterricht zusammenbringen? -- Johanna Hawken, The Development of Intellectual Self-esteem and Legitimacy: a Foundation for the Conquest of Philosophical Audacity by Enlightened Children -- Maja Soboleva, Kant's Project of Enlightenment and the Question of the Antinomy of Political Reason -- Rudolf Meer, Herausforderungen der Aufklärung. Überlegungen zum besonderen Schicksal der menschlichen Vernunft -- Arie Kizel, Enabling Identity: the Challenge of Presenting the Silenced Voices of Repressed Groups in Philosophic Communities of Inquiry -- Desiree Eva Moodley, Critical Thinking Practice in Pre-service Teacher Preparation: from Pedantic Ignorance toward Pedagogical Enlightenment -- Gianluigi Segalerba, Enlightenment is Uncovering: on the Analysis of Unmasking Processes by Means of Amartya Sen's Thinking -- Arie Kizel and Dorit Kershner, Circles of Meaning in Philosophy with Children -- Sofia Nikolidaki, The Role of Epiphany Moments when Doing Philosophy with Children -- Daniela G. Camhy, Digital Enlightenment? Critical Thinking and Media Literacy -- Hermann Maurer und Namik Delilovic, Ein kritischer Spaziergang durch das Internet -- Carlos Sousa Reis, Reconstructing Pedagogical Reason within a Contemporary Reading of Enlightenment -- Elsa Haraldsdottir, The Value and Enhancement of Philosophical Thinking. ISBN 9783896658630